10/16/2009 02:07:00 μ.μ.

(10) Comments

Τhe New Electoral Law


..το αντιδημοκρατικό έκτρωμα...
...του νέου εκλογικού νόμου...



Τον πρώην πρωθυπουργό Κ. Σημίτη συνάντησε με πρωτοβουλία του

ο υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Γ. Ραγκούσης

το μεσημέρι της τετάρτης.

Η συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Κ. Σημίτη

αφορούσε θέματα δημόσιας διοίκησης, διαφάνειας,

και της αλλαγής του εκλογικού νόμου .

Η συγκεκριμένη συνάντηση είναι η πρώτη ενός κύκλου επαφών

που έχει προγραμματίσει ο Γ. Ραγκούσης.

Οπως ο ίδιος ενημέρωσε, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας

θα επισκεφθεί το ηγετικό στέλεχος της Αριστεράς Λεωνίδα Κύρκο,

τον Αναστάσιο Πεπονή, ο οποίος έχει διατελέσει υπουργός Προεδρίας

και ήταν ο εμπνευστής του ΑΣΕΠ,

και τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες,

στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που υλοποιεί ο υπουργός Εσωτερικών

θα ακολουθήσουν και συναντήσεις με πολιτικούς

που πέρασαν από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.


Σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων, δημοσιευμάτων
αλλά και την χτεσινή τοποθέτηση του ίδιου του πρωθυπουργού
στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ,
ο νέος εκλογικός νόμος θα κινείται στη λογική του γερμανικού μοντέλου,
χωρίς να είναι πιστή αντιγραφή του,
αφού θα διατηρεί το «πριμ» των 40 εδρών για το πρώτο κόμμα.
Πρόκειται για ένα μεικτό σύστημα μονοεδρικών και πολυεδρικών περιφερειών,
με σταυρό προτίμησης για τους βουλευτές
αλλά και λίστα που θα καταρτίζεται από τα κόμματα.

Βασικό χαρακτηριστικό του νόμου είναι
ότι δημιουργεί από 150 μέχρι 180 μονοεδρικές περιφέρειες,
που σε συνδυασμό με τη διατήρηση της πριμοδότησης των 40 εδρών για το πρώτο κόμμα (υπάρχουν προτάσεις να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το πριμ σε 50 έδρες)
διαμορφώνουν ένα πανίσχυρο δικομματικό σύστημα
και εξασφαλίζουν «άνετη πλειοψηφία» στο νικητή των εκλογών,
αφού, βάσει των σημερινών συνθηκών, τις μονοεδρικές έδρες
θα τις καρπώνεται το πρώτο κόμμα στην κάθε περιφέρεια,
δηλαδή είτε το ΠΑΣΟΚ, είτε η ΝΔ.

Η δημιουργία του μεγάλου αριθμού των μονοεδρικών
θα προέλθει από τη διάσπαση των μεγάλων εκλογικών περιφερειών της χώρας.
Για παράδειγμα, η περιφέρεια της Β' Αθήνας θα διαιρεθεί σε 25 - 27 μονοεδρικές.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί δήμοι που ανήκουν στη Β' Αθήνας
να εκλέγουν το «δικό τους» βουλευτή.
Βάσει όλων των παραπάνω,
με το νέο εκλογικό νόμο θα μοιράζονται από 200 μέχρι 230 έδρες
στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ
(αφού το πρώτο σε ψήφους κόμμα θα παίρνει και τον βουλευτή της μονοεδρικής, ανεξάρτητα από το ποσοστό των άλλων κομμάτων)
και στη συνέχεια οι υπόλοιπες 70 ή 100 που θα μείνουν,
με «απλή αναλογική» θα κατανέμονται σε όλα τα κόμματα που θα ξεπερνούν το 3%
(θα διατηρηθεί και αυτή η άγρια εκλογική κλοπή)
και θα μπαίνουν στη Βουλή!

Είναι φανερό ότι μια τέτοια ρύθμιση, σε συνδυασμό με τις μεθοδεύσεις
για την αποκλειστική χρηματοδότηση των κομμάτων από το κράτος,
θα οδηγήσει τα μικρότερα κόμματα
σε οικονομικό στραγγαλισμό και περιορισμό της δράσης τους.

Οι συνέπειες του νόμου
Τι σημαίνουν όλα αυτά πρακτικά:

1. Με το νέο εκλογικό σύστημα έρχεται να νοθεύσει
ακόμα περισσότερο τη λαϊκή βούληση προς όφελος των εταίρων του δικομματισμού,
αφού τις βουλευτικές έδρες που σήμερα κατέχουν τα υπόλοιπα κόμματα
σε μια σειρά από εκλογικές περιφέρειες της χώρας,
με το νέο νόμο θα τις μοιράζονται το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ.
Συγκεκριμένα, οι εταίροι του δικομματισμού θα μοιράζονται τις μονοεδρικές,
το πρώτο κόμμα θα παίρνει το μπόνους των 40 ή 50 εδρών
και στη συνέχεια ό,τι περισσεύει θα μοιράζεται με «απλή αναλογική».
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της ληστείας,
αν το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμοζόταν στις πρόσφατες εκλογές,
το ΚΚΕ, με ένα ποσοστό της τάξης του 8%,
θα εξέλεγε 7 ή 8 βουλευτές, από τους 21
που εξέλεξε με τον ισχύοντα καλπονοθευτικό νόμο.
Θα είχε χάσει δηλαδή τα 2/3 της σημερινής Κοινοβουλευτικής του Ομάδας.


Αυτό το καλπονοθευτικό εκλογικό σύστημα ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ
και ήδη αντιμετωπίζεται θετικά από τη ΝΔ.
Μάλιστα, ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε χτες
ότι ο νέος εκλογικός νόμος θα χτυπήσει δήθεν τη διαφθορά,
το «μαύρο πολιτικό χρήμα»
και την εξάρτηση των βουλευτών από τα «ισχυρά οικονομικά συμφέροντα».
Με το πρόσχημα ότι οι υποψήφιοι βουλευτές
δε θα έχουν την ανάγκη μεγάλης προεκλογικής προβολής στις μικρές εκλογικές περιφέρειες και ως εκ τούτου θα περιοριστούν «δραστικά οι εκλογικές τους δαπάνες»
και άρα η αναζήτηση οικονομικών πόρων από τους επιχειρηματίες...

Πίσω από τις ανέξοδες κορόνες το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να κρύψει ότι οι βουλευτές θα δημιουργήσουν ένα «μικρό εκλογικό πελατολόγιο» 50.000 - 60.000 ψηφοφόρων στις μονοεδρικές περιφέρειες, στο οποίο πιο εύκολα θα μοιράζουν υποσχέσεις και ρουσφέτια.
Οσο για την δήθεν απεξάρτησή τους από τα επιχειρηματικά συμφέροντα,
πρόκειται για τη μέγιστη φενάκη,
αφού οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ψηφίζουν νόμους
και ασκούν μια πολιτική που εξυπηρετεί το σύνολο των συμφερόντων της άρχουσας τάξης.




Προσαρμογή στη διοικητική μεταρρύθμιση

Ο συγκεκριμένος εκλογικός νόμος θα συνδυαστεί με τη «διοικητική μεταρρύθμιση»
μέσω του «Καποδίστρια 2»,
που ετοιμάζεται να προωθήσει η κυβέρνηση.
Ενα νομοσχέδιο που θα δημιουργήσει μεγάλους δήμους με νέα διοικητικά όρια,
κατά το πρότυπο των παλιότερων επαρχιών.
Η διοικητική μεταρρύθμιση περιλαμβάνει
τη θεσμοθέτηση Β' βαθμού Αυτοδιοίκησης σε επίπεδο Περιφερειών
(Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση),
με αιρετό περιφερειάρχη και αιρετό περιφερειακό συμβούλιο.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να εφαρμοστεί στις επόμενες εκλογές της Αυτοδιοίκησης,
το 2010.

Βάσει των κυβερνητικών σχεδιασμών, οι νομοί θα έχουν εκπροσώπηση στο περιφερειακό συμβούλιο από τους νομάρχες που θα είναι επικεφαλής σε κάθε νομαρχία. Οι νομοί θα μετατραπούν σε «νομαρχιακά διαμερίσματα». Οι αλλαγές στον Α' βαθμό Αυτοδιοίκησης (δήμοι και κοινότητες) θα οδηγήσουν σε μεγάλους δήμους, που θα προκύψουν από τις συνενώσεις. Στο πλαίσιο της διοικητικής μεταρρύθμισης εντάσσεται και η δημιουργία Μητροπολιτικών Κέντρων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο και στο Βόλο.

Στους φορείς της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα δοθεί δυνατότητα
μέσω της «φορολογικής αποκέντρωσης» να επιβάλλουν νέους και αυξημένους φόρους
σε βάρος των εργαζομένων,
ενώ θα επιφορτιστούν το βάρος της παροχής κοινωνικών υπηρεσιών
(Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία),
όπου το κράτος θα διατηρήσει μόνο τον κεντρικό σχεδιασμό.

Στόχος αυτών των σχεδιασμών και της νέας διοικητικής δομής είναι
οι μεγάλες περιφέρειες και οι νέοι μεγάλοι δήμοι να αποκτήσουν,
όπως περιέγραφε προεκλογικά ο Γ. Παπανδρέου,
τη δυνατότητα να διαμορφώνουν προγράμματα και να ασκούν πολιτικές
καθορίζοντας:
Το παραγωγικό μοντέλο που θα ακολουθούν στη διοικητική τους περιφέρεια.
Το πρότυπο εκπαίδευσης που θα συνδέεται με τις ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας
και της «αγοράς»!
Τις υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας.

Ενα μικρό μόνο δείγμα των προθέσεων της κυβέρνησης
και του μοντέλου που θέλει να προωθήσει
έδωσε ο Γ. Παπανδρέου στην προεκλογική του ομιλία στη Θεσσαλονίκη.
«Θα δώσουμε στη Θεσσαλονίκη τη δυνατότητα να αποφασίσει μόνη της
τον τρόπο με τον οποίο θα επιδιώξει
την τοποθέτησή της στον ευρωπαϊκό και στον παγκόσμιο χάρτη της ανάπτυξης.
Δηλαδή να διεκδικήσει, με δικές της αποφάσεις, το διεθνή στρατηγικό της ρόλο.
Στα δίκτυα, στην ενέργεια, στις μεταφορές, στις επικοινωνίες, στην τεχνολογία της πληροφορικής.
Να γίνει χρηματοοικονομικό, εκθεσιακό και εμπορικό κέντρο.
Να γίνει κέντρο υπηρεσιών Υγείας και ελκυστικός τουριστικός προορισμός.
Να αναδείξει μια αγροτική παραγωγή υψηλής ποιότητας.
Θα μπορεί να καταρτίζει εκπαιδευτικά προγράμματα»...

Με την εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης
η κυβέρνηση επιδιώκει ανάμεσα σε άλλα
να μετατραπούν οι Περιφέρειες και οι Δήμοι σε «οικονομικά βιώσιμες» μονάδες,
να δοθούν ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες στην Αυτοδιοίκηση
για να προχωρήσει σε συμπράξεις (ΣΔΙΤ)
με τους επιχειρηματίες για την εκτέλεση έργων,
αλλά και τη διάνοιξη νέων κερδοφόρων πεδίων
ειδικότερα με το μοντέλο της «πράσινης ανάπτυξης»,
αφού θα διαχειρίζεται κοινοτικά κονδύλια, κρατικούς πόρους και φόρους,
ενώ θα έχει και τη δυνατότητα έκδοσης αδειών για ενεργειακές επενδύσεις,
τα οφέλη των οποίων θα καρπωθούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΕΟΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ Στόχος η θωράκιση του αστικού πολιτικού ...




Το Βαθύ ΠΑΣΟΚ είναι εδώ!
-Κι όμως πρόλαβαν!
Και ξεχύθηκαν σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ,
σε Blogs και σε καφενεία.




.
10 Responses to "Τhe New Electoral Law"
grsail said :
16 Οκτωβρίου 2009 - 7:01 μ.μ.
το διάβασα αλλά - από ότι κατάλαβα - μοιάζει καλύτερος από τον προηγούμενο. ισχυροποίηση μικρών περιφερειακών κέντρων της περιφέρειας ακόμη και μέσα από το κερδοσκοπικό μοντέλο των ΣΔΙΤ είναι καλύτερο από τον συγκεντρωτισμό και την ελεφαντίαση των τεράστιων εκλογικών περιφερειών. Αυτοί που αντιδρούν περισσότερο είναι οι εξ' επαγγέλματος βο(υ)λευτές ... άρα κάτι καλό θα έχει ο νέος νόμος :-)

... διψώ για _απλά_ και κατανοητά επιχειρήματα υπέρ ή κατά !!
16 Οκτωβρίου 2009 - 7:44 μ.μ.
...περίμενα αυτήν την άποψη..:-)))

-τα κείμενα/νόμοι
απ' ότι μπορούμε να γνωρίζουμε ως τώρα...
δεν έχουν την δυνατότητα ούτε την ικανότητα
να προβλέπουν τον τρόπο της εφαρμογής τους...

παραδείγματα έχουμε άπειρα..:
Ε.Δ.Ε,Στιγμιαίο,Περί Ευθύνης Υπουργών....

αλλά και από την εφαρμογή της νομοθεσίας
στην καθημερινή ζωή του πολίτη..:
Φορολογία,Τράπεζες,Ασφάλειες,Δικαστήρια....

- σκέψου λοιπόν την εφαρμογή του

στά..:
Ζωνιανιά,Αγ. Παντελεήμονας,Βέροια,
Θράκη,Λήμνος,Αγ. Ορος
Λιμάνι της Θεσσαλονίκης,Λιμάνι της Πάτρας,
Μεσογειακοί του Βόλου....

από..:
Ζορό,Ανθιμο,Εφραίμ,Πελέκη,Μυτηλιναίο,Κόκκαλη,
Μπουμπούκο...
αλλά κυρίως από τον υπόκοσμο
και τους ξενόδουλους παρακρατικούς
μηχανισμούς...

- και τέλος το διαίρει και βασίλευε...

έζησες από κοντά
κάποια νομαρχιακή συνέλευση..!?!?!?!?!

πληροφορήθηκες το βιογραφικό ποιόν
των νομαρχιακών σου συμβούλων..!?!?!?!?!

...απ' ότι διαβάζεις έχω μόνον παραδείγματα...
...βοηθά κάποιο εξ' αυτών "το επιχειρείν"..???

..:-))))
grsail said :
16 Οκτωβρίου 2009 - 7:53 μ.μ.
... βέβαια ... αλλά τα κείμενα/νόμοι απ' ότι μπορούμε να γνωρίζουμε ως τώρα... δεν έχουν την δυνατότητα ούτε την ικανότητα να μεταβάλλουν την ποιότητα των περιφερειακών ηγετών είτε η περιφέρεια είναι μεγάλη είτε μικρή ... αυτό (η ποιότητα) είναι άλλο θέμα ... δεν μου είπες κάτι ! στο γενικό (έστω θεωρητικό) επίπεδο το νέο πλαίσο είναι προς την ορθότερη κατεύθυνση ναί ή όχι ; και εάν όχι τότε γιατί ακριβώς ; αυτή είναι η απορία μου !
16 Οκτωβρίου 2009 - 8:22 μ.μ.
1...εάν η ελλάδα βρισκόταν γεωγραφικά στη θέση της ελβετίας και είχε συνταγματικά και "αναίρετα" την ουδετερότητα διατεταγμένη,
ίσως υπήρχε κάποιο θετικό στοιχείο,
παραγνωρίζοντας βέβαια το γλωσσικό πρόβλημα μεταξύ των καντονίων/νομαρχιών
και την ασύμετρο οικονομική ανάπτυξη...
γεγονότα που βασανίζουν όλα τα ομόσπονδα ευρωπαικά κράτη(γερμανία,αυστρία,ελβετία)...
2...τα παραδείγματα της Ισπανίας,Ιταλίας και
βελγίου με τα αυτόνομα διοικητικά κέντρα των
επαρχιών τους αντιμετωπίζουν μιά ανυπερβλητη
σειρά άλυτων προβλημάτων και αποσχιστικών
κινδύνων,έως και διάλυση(βλ. βέλγιο)....
παρ' όλο που η αποκέντρωση/αυτοδιοίκηση έχει
παράδοση πολλών δεκαετιών....
3..."η ασύμετρος απειλή"....
το πολιτειακό/πελατειακό/συμμαχικό καθεστώς
της κρατικής μηχανής δηλαδή...
σε συνδιασμό με τον εκμαυλισμό της κοινωνίας
και την εξάρτησή της από τις επιδοτήσεις της ΕΕ
οδηγούν μαθηματικά την χώρα
στην πλήρη καταστροφή/εξαφάνηση
κάτω από αυτές τις συνθήκες...
16 Οκτωβρίου 2009 - 8:52 μ.μ.
...και να μην ξεχνάμε..:
οι διοικητικοί μηχανισμοί της ευρώπης
(ΕΕ,ΕΚ,lobby)αγωνίζονται με κάθε βρώμικο και εγκληματικό τρόπο για την διάλυση των περιφερειακών κέντρων αποφάσεων/εξουσίας(κράτη)
έτσι ώστε να καρπωθούν τον πλήρη έλεγχο της ΕΕ...
το ίδιο και το ΝΑΤΟ
(βλ.ελευθερη ζώνη>θεσσαλονίκη>Βόλος>Ηράκλειο)
grsail said :
16 Οκτωβρίου 2009 - 9:55 μ.μ.
... το παιχνίδι ψήλωσε πολύ ... το ζήτημα είναι περίπλοκο και δεν είμαι ειδικός, θα κοιτάξω να ενημερωθώ καλύτερα και θα επανέλθουμε ... οι θέσεις σου περί κέντρων αποφάσεων και ΕΕ ως ένα σημείο και κατά την δική μου γνώμη ορθές (και ίσως όχι μόνο για την ΕΕ) αλλά χωρίς άμεση συνάφεια με τον νέο εκλογικό νόμο ...
Στην υποθετικ΄περίπτωση όπυ είχαμε εκλογικό αποτέλεσμα (με τον νέο προτεινόμενο νόμο) πχ

Αριστερά (ένα κόμμα) = 18%
Άκρα Δεξιά = 7%
ΠΑΣΟΚ = 40%
ΝΔ = 35%

πως θα ήταν η κατανομή των εδρών ;;;
16 Οκτωβρίου 2009 - 10:11 μ.μ.
..δεν συνενοούμαστε σήμερα..:-)))
εγώ σου εξηγώ για την επικινδυνότητα του καποδίστρια 2/τοπική αυτοδιοίηση,νομαρχίες,κτλ

εσύ ρωτάς για την αλλαγή του εκλογικού νόμου..!!!!

______________________________________
1.
οποιαδήποτε προσπάθεια τόνωσης του δικομματισμού
είναι αρνητική για το δημοκρατικό πολίτευμα...
2.
το γερμανικό μοντέλλο δεν ισχύει διότι η γερμανία είναι ομοσπονδία...
3.
δεν κολλάει επίσης ούτε στην Δανεία ούτε στην
Σούι- δεία του γιώργου όπου έχουν απλή αναλογική
2% για το κόμμα,πρωτιά για τον ανεξάρτητο υποψήφιο στην εκλογική του περιφέρεια...
οι κάτω χώρες επίσης...!
grsail said :
16 Οκτωβρίου 2009 - 10:23 μ.μ.
... ο Καποδίστριας 2 είναι εκτός των δικών μου δυνατοτήτων ανάλυσης ... δεν έχω πληροφορηθεί σχετικά άρα δεν δικαιούμαι να έχω και θέση ... τι νόημα έχει η αλλαγή του Νομάρχη από τον Περιφερειάρχη ; περισσότερα κονδύλια σε λιγότερα χέρια ; είναι αποτελεσματικότερος ο Δήμαρχος από τον Kοινοτάρχη ;


Ούτε για το εκλογικό νόμο έχω θέση, πρέπει να βρω χρόνο να διαβάσω σχετικά και να καταλάβω τι μένει το ίδιο και τι αλλάζει ... έχω πολύ κούραση και ακόμη περισσότερη τεμπελιά :-)
18 Οκτωβρίου 2009 - 1:43 μ.μ.
ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ
Τα μυστικά του γερμανικού συστήματος
από το βήμα..:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=294530&dt=18/10/2009
grsail said :
18 Οκτωβρίου 2009 - 2:14 μ.μ.
... το διάβασα ... κάτι κατάλαβα, φεύγω τώρα και πάω στο ναυτικό σαλόνι (Εκθεσιακό Κέντρο - Αεροδρόμιο Βενιζέλος) και στο γυρισμό θα το διαβάσω πάλι μήπως και πάρω χαμπάρι τι πραγματικά παίζεται :-))

... περίπλοκο, αυτό που θα μου άρεσε θα ήταν (α) η - έστω μικρή - θεσμική αποδυνάμωση των κομμάτων (β) η κατάργηση του πριμ των 40-50 εδρών στο πρώτο κόμμα ...

Δημοσίευση σχολίου

αναρτησεις