7/14/2009 01:07:00 π.μ.

(6) Comments

Tα Κέρατα του Μινωταύρου



La Guerre des fils de lumière contre les fils des ténèbres



...με αφορμή το εύλογο και εμπαιδωμένο/δικαιολογημένο σχόλιο
του αγαπητού και εκτιμηταίου
el Romandante για την ανάρτησή μου
στο macedoine
ΣΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ,θεώρησα αναγκαίο ν' αναρτήσω
τις παρακάτω εικαστικές διευκρινήσεις..:




Είμαι από εκείνους που πιστεύουν στην συνοχή/αλληλοεξάρτηση
της εικόνας του ήχου και του Λόγου στο κλασσικό θέατρο
(τραγωδία-κομωδία δηλαδή) και στην συνέχειά/επέκτασή του
Commedia dell'Arte("artan ζωή και κίνηση" δηλαδή) .
Τα υπόλοιπα είναι απλά "οδοντόκρεμες",απομιμήσεις δηλαδή,
ως επί το πλείστον κακιές και όσον αφορά τα ιστορικά και θρησκευτικά
θέματα ΚΑΚΟΒΟΥΛΕΣ.
(παραδείγματα/αναφορές που αποδεικνύουν το αντίθετο είναι ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ)
Παρ' όλα αυτά ποτέ δεν θα είχα τον παραμικρό ενδοιασμό και αντίρηση
να παρακολουθήσω,μιά καλοστημένη παράσταση ακόμη και εάν αυτή
προπαγάνδιζε τον Θάνατό μου τον ίδιο ,φυσικό ή πνευματικό ή και τα δυό.




Πως λοιπόν ένα άτομο σαν εμένα έφτασε να ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ το ρεπερτόριο
της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ.ΑΕ και ιδιαίτερα την χρηματοδότηση και παρουσίαση
του δημιουργήματος του
Amos Gitai...!?!




1.Η χρηματοδότηση και Παρουσίαση του Εργου από το
Festival d'Avignon
και τους συνεργαζόμενους θεατρικούς οργανισμούς στην ευρώπη είναι μια
αναγκαία και άκρως επικίνδυνη για την δημοκρατία πολιτική απόφαση
του ευρωπαικού κοινοβουλίου
μπροστά στο κύμα της αντίδρασης και της αμφιβολίας(κρίση συνειδήσεως)
των απανταχού εβραίων για τα εγκλήματα του Ισραήλ στη Γάζα.




2.Η Επιλογή του Amos Gitai όπως σωστά αναφέρει ο el Romandante
-είναι ένας από τους πλεόν ανοιχτόμυαλους και προοδευτικούς εγκεφάλους που έχει βγάλει το Ισραήλ και από τους ελάχιστους διανοούμενους που τολμά τη πολιτική αντιπαράθεση μέσα στη χώρα-
και της 80χρονης
Jeanne Moreau μιά από τις εναπομείνουσες και καταξιωμένες ,
κινηματογραφικές κυρίως, ηθοποιούς της ευρώπης, δύο πολύ γνωστά πρόσωπα
στο πλατύ κοινό δηλαδή του ευρωπαικού χόλλιγουντ που ελάχιστη σχέση έχουν
με το κλασσικό θέατρο,είναι όμως πολύ γνωστά και ελαφρώς ματαιόδοξα.






3.Το θρησκευτικό και ιστορικό κείμενο του
Flavius Josephus ,της παράστασης αυτής ,
που δεν είναι ούτε αυτούσιο,ούτε μεταφρασμένο,ούτε ολόκληρο
(ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΒΡΑΙΚΟ GILGAMESH ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ)
είναι μιά επιλεκτική παράφραση στα γαλλικά (τίνος και γιατί..??? δεν ξέρουμε).





4.Η Μουσική επένδυση του έργου είναι ξένη όχι μόνον με αυτό αλλά και
με την εβραική παράδοση.
( ουγγαρέζικα βιολιά και ισπανικές κιθάρες ουδεμιά σχέση έχουν
με την περσική μελωδία του χατζηδάκη και τα αγγαρινά κρουστά του άτλαντα)




5.Η Επίδαυρος ποτέ δεν ήταν ούτε θα γίνει σημαντικός χώρος για τους Εβραίους,
γιατί λοιπόν εκεί και όχι στο Ηρώδειον ή στα κάστρα της Θεσσαλονίκης..???





στή συνέχεια παραθέτω τον διάλογο με τον
el Romandante ..:




13 Ιούλιος 2009 2:38 πμ

έχω μπερδευτεί, νομίζω ότι όλη η ανάρτηση είναι ένα μεγάλο σου αστείο
δε θα ήθελα να πιστεύω ότι συμμετέχεις σε αυτή την "αντισιωνιστική" παραλληρηματική που έχει κολλήσει από τους τηλεπωλητές ιστορίας η μισή κοινωνία.
ο Άμος Γκιτάι είναι ένας από τους πλεόν ανοιχτόμυαλους και προοδευτικούς εγκεφάλους που έχει βγάλει το Ισραήλ και από τους ελάχιστους διανοούμενους που τολμά τη πολιτική αντιπαράθεση μέσα στη χώρα. Προτείνω τις ταινίες του Berlin/Jerusalem και Kedma, ίσως να βοηθήσουν για μια ψύχραιμη ματιά για τη πολιτική και αισθητική του πρόταση στην Επίδαυρο.

φιλικότατα

ΥΓ. και για να μη λησμονούμε: Λευτεριά στο Ηρώδειο!!


13 Ιούλιος 2009 10:23 πμ

καλημέρα,
θα σε παρακαλούσα να το ξαναδιαβάσεις...,
οι αναφορές στον Άμος Γκιτάι(τον οποίο βεβαίως και δεν εκτιμώ σαν καλλιτέχνη,
όπως και το σύνολο των καλλιτεχνών από το πέσσιμο του Βερολινέζικου τείχους
και μετά...ένεκα ευτελούς εικόνος και ήθους..!
...2 παραστάσεις σε 20 χρόνια εκ των οποίων η μία ήταν ερασιτεχνική,
του Μολιέρου στην Αβινιόν το 2005-6..? με σκηνικό έναν κύβο
και η Συμβολική του Καρλ Ορφ από την Οπερα της Βιέννης το 2000..?
με την Κόρη του διευθυντή των λουτρών/χαμάμ του Μονάχου
και του πρίγκιπα του Μονάχου σε ορίτζιναλ κείμενα του 16ου αιώνα....
"απαγορευμένη" βεβαίως στην γερμανία από τους Μέντορες του Άμος Γκιτάι..),
οι ανάφορές στον Άμος Γκιτάι εμπεδώνουν απλά
την αντιδραστικη/μή σκεπτώμενη/στυγνή επιλογή
της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε.(προσωπική αναγνώρηση επιβολή)
να χρηματοδοτήσει τα έργα και τις ημέρες του Άμος Γκιτάι,
χωρίς να σεβαστεί ούτε τα λεφτά του έλληνα πολίτη,
ούτε τον ιερό χώρο της Επιδαύρου..:-(
Θα επιθυμούσα τέλος να δείς την παράσταση εκεί
πρίν συνεχίσουμε την συζήτηση και σε πολιτικό επίπεδο,όχι μόνον εικαστικό..;-)


πολύ φοβάμαι ότι θα εξευτελισθεί η επικράτεια,
όπως η Ομοσπονδιακή Γερμανία με τό ανέβασμα της
όπερας του Mozart Idomeneo από τον Hans Neuenfels
το 2006,όπου ψάχναμε όλοι την κεφαλή του Μωησή και αντ' αυτής σκαλώναμε στην κεφαλή του Ποσειδώνα..:-))


υγ. πολύ ωραία η ανάρτηση σου για τα γεγονότα της Πάτρας..:-)


6 Responses to "Tα Κέρατα του Μινωταύρου"
grsail said :
13 Ιουλίου 2009 στις 6:22 μ.μ.
Εγω δεν γνωρίζω την περσική μελωδία του χατζηδάκη ούτε τα αγγαρινά κρουστά του άτλαντα - και πόσο ζηλεύω αυτούς που τα γνωρίζουν!

Επίσης, ο φαρμακομύτης Flavius Josephus δεν μου γεμίζει το μάτι (έτσι από πείσμα - δεν τον 'ξέρω' τον άνθρωπο)!

Μόνο που δεν θέλω εβραίους στο πλέον ιστορικά φορτισμένο και το πλέον πολιτιστικά συμβολικό θέτρο της χώρας μου ! Ας λένε ότι θέλουνε ! Ας είναι ό,τι θέλουνε !

Έχουν ανοικτούς λογαριασμούς με τον πολιτισμό αυτοί ... να τους τακτοποιήσουν πρώτα και ύστερα !
13 Ιουλίου 2009 στις 6:41 μ.μ.
@grsail..:
1. η περσική μελωδία του χατζηδάκη είναι
η μελαγχολικές νότες στο πιάνο,λατέρνα,σαντούρι,
αρπα,σχεδόν atonal και προέρχονται από την
σύνθεση της κλασσικής ελληνικής μουσικής με την
ανάλογη του καιρού εκείνου ινδική...,
η μίξη του έφερε εν ζωή την βυζαντινή/εκκλησιαστική μουσική έως και τον μπάχ.
2.τα αγγαρινά κρουστά του άτλαντα είναι κατάλοιπο των γεννετήσιων ωδών/χορών
αλλοιώς calypso,
που προυπάρχουν της κλασσικής ελληνικής μουσικής
και είναι ο βαθύς ήχος ενός νεροκολόκυθου
(ενός τυμπάνου με νερό γεμάτο)
3.του φαρμακομύτη Flavius Josephus τα κείμενα
είναι πάντα ενδιαφέροντα στην αρχική τους μορφή
και όχι όπως μας τα παρουσιάζουν εβραίοι και καθολικοί.
4.η επιθυμία σου δεκτή...
5.η υποχρέωσή τους απεριόριστη...

υγ. μην μου εξάπτεσαι καλοκαιριάτικα..:-))
grsail said :
13 Ιουλίου 2009 στις 7:09 μ.μ.
Δεν πειράζει, τα περίπου είκοσι βιβλία που έχω προγραμματίσει να διαβάσω αυτό το εξάμηνο θα γίνουν εικοσιδύο ή δεν ξέρω πόσα γιατί θα με βάλεις τώρα να διαβάζω για την μελωδία την Περσική, για τους γεννετήσιους χορούς και για τον ειρηνικό Ιουδαίο Yosef Ben Matityahu ... αλλά δεν πειράζει λέω !

Άλλωστε το είπε και ο ποιητής ... "... να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος ..."

:-))
13 Ιουλίου 2009 στις 7:22 μ.μ.
..είναι ΣΕ λέω πολύ πιο όμορφα και δροσερά,
ερωτικά και καλοκαιριάτικα από την
μαζοχιστική και ανιστόρητη παράσταση των
λεγάμενων..;-)
παρ' όλα αυτά ο Yosef Ben Matityahu καθώτι
άγαμος/ανέραστος έβλεπε και έγραφε
μόνον "ολοκαυτώματα",όπως όλοι οι μοναχοί
(καλόγεροι/γκουρού)ανά τους αιώνες..:-))
14 Ιουλίου 2009 στις 10:08 μ.μ.
οι αντιρρήσεις σου για τη καλλιτεχνική αξία του Γκιτάι στηρίζονται πάνω σε λογικά επιχειρήματα που τα παρέθεσες σαφώς και περιεκτικά. Ο διάλογος γονιμοποιήθηκε με το αντισχόλιο σου, δεν έχω δικό μου αντεπιχείρημα περί θεατρικής αισθητικής του εν λόγω σκηνοθέτη (μόνο απο τον κινηματογράφο τον γνωρίζω και από κείμενα και συνεντεύξεις του).
Η αξιοποίηση των χρημάτων του ελληνα φορολογούμενου σε θεματολογίες ξενικές ως προς αυτόν είναι όντως ένα ζήτημα, που όμως δεν είναι τόσο οικονομικό όσο πολιτισμικό, πόσο οικουμενικότητα δηλαδη μπορεί να έχει το πολιτισμικό προϊόν που προωθούμε προς θέαση. Ιδια, νομίζω, είναι και η λογική της παραχώρησης της επιδαύρου για τις διάφορες παραστάσεις. Και ως προς το τελευταίο, προσωπικά επικροτώ τη χρήση της από ένα διαφορετικό κομμάτι του παγκόσμιου πολιτισμού (με τις όποιες εύλογες καλλιτεχνικές αντιρρήσεις και τηρουμένων των αναλογιών).
Η σύνδεση όλων των παραπάνω όμως και της λογοτεχνικής-θεατρικής παράθεσης της ιστορίας ενός κατα τ' άλλα όντως φιλομιλιταριστικού λαού (λες και η αρχαιο-νεοελληνική ιστορία είναι λιγότερο μιλιταριστική) με τη σφαγή της γάζας ή ακόμα-ακόμα με το εθνικό-μακεδονικό θέμα της χώρας μας, όπως την υπερπροέβαλλαν κάποιοι από τους συνδέσμους σου, νομίζω πως βρίθει υπερβολής και στερείται λογικής συνάφειας.

ΥΓ. τη παράσταση δε θα τη δω, λόγω απόστασης, αλλά και να μην ήταν η απόσταση, βρίσκω το θέμα της βαρετό!;-)

@grsail: μπήκα και γω στη πρίζα...
15 Ιουλίου 2009 στις 12:15 π.μ.
@el Romandante,
καλησπέρα αγαπητέ..,
προσπαθώ πάντα να είμαι "εριστικός" με την καλή έννοια βέβαια για να βοηθώ τον διάλογο
που σπανίως γίνεται
και μάλιστα σε σοβαρά θέματα
όπως η διαχείρηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς,
και εκεί είναι ακριβώς το πρόβλημα..:(
μπορείς να ξεσηκώσεις το πανελλήνιο για μιά παράσταση της βίση ή του γκιτάι αλλά η
"Ελληνικό Φεστιβάλ" ΑΕ τους είναι παντελώς
αδιάφορη και της επιτρέπουν να κάνει ότι της
κατέβει, όπως και σε κάθε άλλον μικροκοματικό
παράγοντα..:(
γεγονός που μου τσακίζει τα νεύρα και το ηθικό εδώ και πολλά χρόνια..!!!

Δημοσίευση σχολίου

αναρτησεις