Όπως θα γνωρίζετε ήδη οι περισσότεροι, από τον περασμένο Σεπτέμβριο η Google έχει ανοίξει επίσημα γραφείο στην Ελλάδα. Στο τιμόνι της Google Greece βρίσκεται ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας, πρώην Managing Director της OgilvyOne Worldwide Athens ο οποίος είχε την ευγενή καλοσύνη να απαντήσει στις ερωτήσεις που του θέσαμε πριν λίγες ημέρες.
Κύριε Φασσέα, πριν περίπου επτά μήνες αφήσατε την θέση του Managing Director της OgilvyOne Worldwide Athens για το τιμόνι της Google Greece. Ποιό ήταν για εσάς το δέλεαρ πίσω από την συγκεκριμένη απόφαση;
Η απόφαση ήταν πολύ δύσκολη. Πέρασα 9 χρόνια (από yellownetroad) πολύ αφοσιωμένα με κόσμο/συνεργάτες που αγαπούσα πολύ και με τρομερά αποτελέσματα. Ήταν περίεργο να γίνω από επιχειρηματίας υπάλληλος αλλά φαντάζομαι η Google τα αλλάζει όλα. Είδα ότι μέσω αυτής της θέσης θα μπορούσα να αλλάξω την Ελλάδα και να επηρεάσω άπειρες επιχειρήσεις (ανεξαρτήτου μεγέθους) να χρησιμοποιήσουνε τεχνολογίες για να βελτιώσουνε την καθημερινότητα τους και να διαφημιστούνε. Ήταν μεγάλη απόφαση για εμένα αλλά συγχρόνως ήτανε και το επόμενο βήμα για να επεκταθεί το digital marketing σε μεγαλύτερη μάζα.
Τους τελευταίους μήνες η Google δείχνει ένα περισσότερο ελληνικό πρόσωπο στους Έλληνες χρήστες με αρκετές από τις υπηρεσίες της να έχουν μεταφραστεί ήδη στη γλώσσα μας. Τι άλλο μπορεί να περιμένει ο Έλληνας χρήστης από την Google μέσα στο 2009;
Δεν ανακοινώνουμε νέα προϊόντα που σχεδιάζουμε αλλά προσπαθούμε να κάνουμε τα προϊόντα μας ακόμα πιο ελληνικά. Η Ελλάδα είναι μέσα στις 40 γλώσσες που λανσάρουμε προϊόντα και το τελευταίο διάστημα έχουμε δαπανήσει πολύ χρόνο για τον πιο ορθό εξελληνισμό τους. Νομίζω ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο αλλά θα εξελισσόμαστε συνέχεια. Να φανταστείτε, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα λανσάραμε την σελίδα με όλες μας τις ελληνικές υπηρεσίες στο http://www.google.gr/intl/el/options/ Ως εταιρεία, αναμένουμε από τους χρήστες να κάνουνε report αν βλέπουνε λάθη, ώστε να τα φτιάχνουμε. Βέβαια βάζουμε προτεραιότητες γιατί οι μηχανικοί μας αναπτύσσουμε λογισμικό παγκοσμίως και όχι για 1 χώρα. Για παράδειγμα, είχαμε μεγάλο θέμα με τα ονόματα των δρόμων στους χάρτες μας σε σημείο ντροπής που-λόγω λάθος του data provider μας- οι περισσότεροι δρόμοι λεγόντουσαν ‘Πάροδος Χ’. Αυτό δεν μπορούσε να φτιαχτεί γιατί όλοι οι μηχανικοί των χαρτών ασχολούνταν με το Google Earth 5.0 και όταν λανσάραμε, κατάφεραν να το φτιάξουνε.
Εδώ και μερικά χρόνια η εταιρία έχει ‘ανοίξει’ και για την ελληνική αγορά το Google Adwords και το Google AdSense. Υπάρχουν διαθέσιμα κάποια στατιστικά για το πόσοι Έλληνες χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες;
Η ελληνική αγορά θεωρείται πλέον από την Google ώριμη και εξού άνοιξε και το γραφείο στην χώρα μας. Οι διαφημιζόμενοι είναι πολλοί (δεν μπορώ να σας πω νούμερο) και σχεδόν όλα τα portals, sites και blogs έχουν AdSense διότι είναι μία καλή εναλλακτική να βγάζουν χρήματα.
Η Google, με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, δεν έχει εταιρική παρουσία σε αρκετές χώρες των Βαλκανίων. Ενδέχεται το ελληνικό γραφείο να αναλάβει την προώθηση των προϊόντων της Google σε αυτές τις χώρες;
Το μοντέλο μας είναι self-serve. Αρκετοί διαφημιζόμενοι και διαφημιστικές εταιρείες στις γειτονικές μας χώρες (που δεν έχουμε και γραφείο) χρησιμοποιούνε το AdWords για να διαφημίζονται. Είναι απλό και εύκολο. Εσωτερικά τρέχουμε πολλά projects που είναι για πολλές χώρες και γενικά έχουμε παγκόσμιο προσανατολισμό στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Το γραφείο θα μπορούσε να γίνει ‘κέντρο’ με την παραδοσιακή έννοια, αλλά ο τρόπος που δουλεύουμε είναι μέσω email. Για τα Apps για παράδειγμα ο υπεύθυνος 124 χωρών κάθεται στο ελληνικό γραφείο! Γιατί θέλετε να μας περιορίσετε μόνο στα Βαλκάνια;
Μόλις πριν λίγες εβδομάδες ο Eric Schmidt αποκάλυψε πως το 98% του τζίρου της εταιρία προέρχεται από τις διαφημίσεις; Θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει της Google ως διαφημιστική εταιρία νέας γενιάς;
Παρέχουμε τεχνολογικές πλατφόρμες σε πολύ κόσμο που επιδοτούνται από διαφημίσεις. Οπότε είμαστε εταιρεία τεχνολογίας που ζούμε από πολλούς διαφημιζόμενους. Δεν ασχολούμαστε με content.Οι διαφημιστικές εταιρίες νέας γενιάς κάνουνε content. Εμείς κάνουμε τεχνολογία άρα δεν είμαστε διαφημιστική.
Ένα από τα πλέον πρόσφατα προϊόντα που έχει παρουσιάσει η εταιρία είναι ο Google Chrome. Γιατί αποφασίσατε να μπείτε σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως αυτό των web browsers; Υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το πόσοι Έλληνες χρησιμοποιούν τον Chrome;
Συνέχεια βγάζουμε προϊόντα και δίνουμε στους χρήστες επιλογές. To Chrome είναι μία από αυτές. Άλλες χρησιμοποιούνται πολύ (γνωρίζετε ότι το Orkut είναι το μεγαλύτερο social networking site στην Ινδία και την Βραζιλία;) και άλλες όχι πολύ όπως το Orkut στην χώρα μας. Το chrome έχει ωραία features και είναι εκπληκτικά γρήγορο και εύχομαι πως θα το επιλέξουν για την πλοήγηση τους στο Internet.
Δημοσίευση σχολίου